torsdag 28 september 2017

Skördetider!

Halloj kompisar!

Nu är hösten verkligen här och det är dags att skörda! Jag har varit ute i skogen och skördat det som brukar kallas skogens guld, kantareller, det fanns massor! Och så har jag hjälpt till att plocka in tomaterna, de som inte hunnit mogna får ligga i fönstret. Då får de både värme och lite solljus och förhoppningsvis kan vi snart äta dem. Å alla goa äpplen som mognat...älskar äppelpaj med vanlijsås!!
Vad brukar ni göra med höstens skörd?
Det börjar också bli dags för mig att packa väskan och alla grejer, för på tisdag kväll åker jag, Kattis och Åsa till Värmland! Vi ska träffa barnen i Sysslebäck och Torsby, som jag har väntat, det ska bli sååååå kul!
Sköt om er alla och passa på att njuta av alla godsaker som naturen ger oss nu!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar